HTML

A Course in Miracles

Az A COURSE IN MIRACLES című könyv 2003-ban került a kezembe. Ellenállhatatlan késztetést éreztem, hogy lefordítsam és elvégezzem a 365 meditációs gyakorlatot. Ez a folyamat alaposan átalakította az életemet, és azokét is, akik ezen az úton velem tartottak és tartanak. Ezeken az oldalakon azokat a csodákat és gondolatokat szeretném megosztani, amelyeket átélek az úton. Gyere, tarts velem te is! Sarkadi Kriszta

Hozzászólások

  • Sarkadi Kriszta: @padmesue: Kedves Padmesue! Kérlek, írj nekem egy e-mailt a kriszta@igazabolszerelem.hu címre, és... (2011.01.16. 20:25) CSODAKURZUS INDUL FEBRUÁR 20-ÁN
  • Sarkadi Kriszta: @frater: Kedves János! Köszönöm, hogy mindannyiunk nevében megkérdezted az amerikai alapítványt a... (2010.03.11. 21:31) BÉKÉBEN ÉS BIZTONSÁGBAN (4. hét)
  • Aurelia54: Kedves Krisztina! köszönöm válaszod. visszanézve a kapcsolataimra, valóban megtalálható az a pilla... (2009.12.09. 09:32) A SZERELEM CSODÁJA

Ez az egyik legegyszerűbb, mégis sorsfordító hatással bíró gyakorlat. Nagyon sokszor használom, "véletlenül" ma is.

Ma találkoztam valakivel, akit nagyon szeretek. Ám a beszélgetés nem sikerült jól, falakat, távolságot éreztem köztünk. Ahogy sétáltam hazafelé, azon gondolkodtam, hogy mi történhetett. Vajon miért éreztem így magam? Mi okozhatta a távolságot?

Ám a válasz nem érkezett meg, a rossz érzés viszont fokozódott. Ekkor jutott eszembe a mondat: A békét is láthatnám e helyett. Hiszen nyilvánvalóan zaklatott vagyok; olyasmire gondolok, ami eltávolít a békétől.

Elkezdtem ismételgetni a mondatot, és amikor már egyáltalán nem foglalkoztam vele, bevillant a válasz az eredeti kérdésemre: zaklatottságomat az okozta, hogy elvárásaim voltak. Elképzeltem, hogyan fog lezajlani a találkozó, mit fogok "kapni" a beszélgetéstől. Nem kaptam meg, amit vártam. Akivel találkoztam, nem elégítette ki a szükségleteimet. Mivel nem is ez a dolga. Ő úgy viselkedett, ahogy. Önmagát adta, a tőle éppen telhető legteljesebb módon. Dönthetek úgy, hogy ezzel elégedetlen vagyok, és akkor megmarad a zaklatottságom. És dönthetek úgy, hogy elfogadom, ami történt, nem minősítem, sőt: emlékezem rá, hogy ami történt, nem minősíti sem őt, sem engem.

Boldoggá tett a tudat, hogy ismét megtapasztalhattam: egyre rövidül az idő, amire szükségem van ahhoz, hogy a zaklatottságból a békébe jussak. Most is ez történt; mire végiggondoltam a fentieket, visszatért a jókedvem. Még a nap is kisütött. Megnyugodtam: nem történt semmi, amin rágódni kellene, amin változtatni kellene. Béke van.

A böjti időszak 5. hetében (március 17-től) a Kurzus 34. gyakorlatát használva arra fogunk törekedni, hogy létrehozzuk, és fenntartsuk magunkban a békét. Íme az eredeti gyakorlat:

 

A békét is láthatnám e helyett.

 

1. A mai állítással elkezdjük összegyűjteni azokat a feltételeket, amelyek a másfajta látásmódot jellemzik. Az elme békéje nyilvánvalóan egy belső dolog. A saját gondolataiddal kezdődik, majd kifelé terjeszkedik. A te békés elméd az, amelyből létrejöhet a világ békés érzékelése.

2. Három hosszabb gyakorlási periódus szükséges a mai feladathoz. Ezekből egy reggel, egy pedig este javasolt, a harmadik pedig köztük bármikor, amikor leginkább késznek érzed rá magad. Behunyt szemmel végezd mindhárom gyakorlatot. A belső világod az, amelyre a mai állítást alkalmaznod kell.

3. E hosszabb gyakorlási szakaszokban körülbelül ötpercnyi elmekutatásra van szükség. Keress meg minden félelmet szülő gondolatot, feszültséget provokáló szituációt, „támadó” személyt és eseményt, vagy bármi mást, amivel kapcsolatban szeretet nélküli gondolatokat táplálsz. Kényelmesen figyeld meg őket, és közben lassan ismételgesd a mai állítást; majd hagyd, hogy mindegyik továbbhaladjon és felváltsa a következő.

4. Ha nehézséget okoz, hogy meghatározott dolgokra gondolj, csak ráérősen mondogasd magadban a mondatot, anélkül, hogy bármi konkrétumra alkalmaznád. De légy biztos benne, hogy nem is zársz ki semmit.

5. A rövidebb gyakorlási alkalmak legyenek gyakoriak és használd az állítást bármikor, amikor úgy érzed, hogy lelki békéd veszélyben forog. A cél az, hogy egész nap védd magad az ilyen kísértésektől. Ha különösen nehéz helyzetbe kerülsz, ebben a formában használd a mondatot:


A békét is láthatnám ebben a helyzetben, a helyett, amit most látok benne.


6. Ha a lelki békédet érő támadások olyan általánosabb és ártalmas érzelmek formájában érnek, mint például a depresszió, az idegesség vagy az aggódás, eredeti formájában alkalmazd az állítást. Ha bármely speciális összefüggésben úgy találod, hogy egynél többször kell használnod a mondatot ahhoz, hogy megváltozzon elméd állapota, akkor szánj rá több időt és akár perceken keresztül is ismételgesd az állítást, mindaddig, amíg enyhülést nem érzel. Segít, ha konkrétan így fogalmazol:


A depresszió, idegesség vagy aggódás érzését (vagy az erről a helyzetről, személyiségről vagy eseményről alkotott gondolataimat) kicserélhetem a békére.

 

Kérlek, írd meg a hozzászólások között, hogy mit tapasztalsz!

(Írásomat és fordításomat nyugodtan használd fel és add tovább. Ez esetben kérlek, hogy saját anyagodat egészítsd ki ezzel: Forrás: Sarkadi Krisztina, www.utacsodakhoz.blog.hu. Köszönöm.)
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://utacsodakhoz.blog.hu/api/trackback/id/tr361845696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.